The POWER of TAHAJJUD

Courtesy of Heliconia

————————————

nightlamp.jpg

Fikirkan apabila kita seorang bayi yang lahir ke alam dunia ini, maka bayi itu meninggalkan alam rahim ibu dan datang ke alam dunia yang serba baru.

Dan ketika bayi itu datang ke alam dunia ini, maka bayi itu mulai menangis.

Dan bayi itu tidak berhenti menangis sehingga ibunya menenangkannya.

Dan seperti bayi juga maka kita haruslah mulai menangis apabila hidayah memasuki ke dalam hati kita hinggalah seorang ibu yang menenangkan.

Sesuatu yang lebih besar dalam hidup anda,

bukan rumah anda,

bukan kereta anda,

bukan sijil atau certificate,

ataupun diploma,

ataupun duit di bank

yang semuanya ini tidak akan ikut anda ke Alam Kubur dan tidak boleh memberi anda Berkat di alam Kubur.

Semua perkara ini hanya akan menjadi saksi yang menentang anda nanti di akhirat.

Bila anda bangun esok pagi, tengoklah di cermin, dan ketahuilah bahwa anda adalah satu keajaiban yang hidup. Dan apa juga yang telah anda laksanakan selama ini semuanya adalah MIRACLE.

Kerana jika anda telah melawan segala apa yang ganjil, anda telah mengalahkan para Yahudi.

Yang mungkin nampak pada anda bahwa Yahudi itu punya kuasa. Yang sebenarnya Yahudi tidak memiliki kuasa ke atas pembangun-pembangun agama yang haq.

Yahudi hanya ada kuasa ke atas orang yang berhendakkan dunia saja, dunia ini adalah Syurga bagi mereka dan penjara bagi orang Mukmin.

Anda mesti faham bahwa Yahudi ini bekerja 24 jam, 7 hari seminggu untuk cuba menghancurkan, untuk cuba melemahkan, untuk mencuba mencipta keraguan.

Jadi tugas anda adalah untuk BEKERJA 25 JAM SEHARI, 8 HARI SEMINGGU.

Semuanya adalah MUNGKIN bagi ALLAH SWT.

Dan cara untuk anda mendapatkan keajaiban dan segala tenaga dan kuasa itu, [ iaitu untuk mendapatkan tenaga 25 jam sehari dan 8 hari seminggu ], jawapannya adalah BERMULA dari HURUF “T”.

Ia dipanggil TAHAJJUD.

Kalau anda buat tahajjud dan anda buat zikir anda, maka anda akan terkejut dengan keajaiban yang akan anda perolehi. Tahajjud adalah satu bentuk sembahyang yang paling BERKUASA yang anda boleh buat.

Kenapa Tahajjud ni begitu POWER?

Kerana untuk menjadi seorang Islam anda hanya perlu buat sembahyang 5 kali sehari, itu adalah yang wajib bagi anda.

Contoh, jika anda bekerja untuk satu perniagaan. Syarikat itu mengatakan bahwa anda mesti masuk bekerja pada pukul 8 pagi. Semua pekerja datang pada pukul 8 pagi. Tapi bukan anda, anda datang pada pukul 7 pagi. Dan anda tinggalkan pejabat itu pada pukul 6 petang, sedangkan orang lain meninggalkan pekerjaan pada pukul 5. Anda datang pukul 7 dan pulang pukul 6.

Dan apabila boss anda bertanya pada anda, mengapa anda berbuat demikian? Anda kata pada dia bahawa anda sayang pada pekerjaan itu, dan anda sayang kepada majikan.

Jadi itulah sebenarnya Tahajjud. Anda berbuat lebih dari apa yang dijangkakan pada anda.

Sekiranya anda perlu sedikit bantuan dari majikan anda, tidakkah anda rasa bahwa dia akan lebih nak menolong anda? Dan sekiranya anda perlu sedikit tenaga, tidakkah anda merasa bahwa majikan anda itu akan memberi dengan lebih lagi? Dan sekiranya anda berbuat beberapa kesilapan-kesilapan kecil, tidakkah anda terfikir bahwa majikan itu akan memaafkan anda lebih cepat lagi?

Inilah POWER TAHAJJUD. Tahajjud ini sangat POWER!
Bila anda berdoa dalam tahajjud, doalah dan berselawatlah kepada Rasulullah SAW, maka baginda ini akan mendoakan kepada anda dari alam ghaib sana.

Tahukah anda SEBERAPA banyak POWER DOA yang dibuat di alam ghaib itu? Sesungguhnya anda tidak akan pernah dapat membayangkan betapa ‘power’nya doa itu. Ia LEBIH POWER dari 10 JUTA orang BERTAQWA yang mendoakan anda.

Dan sebelum anda habiskan doa anda, mintalah kepada Allah SWT, untuk mengkabulkan doa2 anda, dan minta jadikan doa ini SEJUTA lebih power dari apa yang anda boleh bayangkan.

Berdoalah

“Ya Tuhan jadikan saya termasuk dalam
Team yang membangunkan agama ini”,

Mohonlah lagi, “Ya Tuhan, jadikanlah ia SEJUTA lebih power dari apa yang boleh saya bayangkan”.

Jadi kalau anda buat Tahajjud, seolah-olah Allah turun sangat dekat dengan dunia ini dan DIA secara ‘personal’ melihat siapa-siapa dari hambaNya yang mengorbankan diri dari tidurnya untuk menyatakan betapa cintanya mereka pada Tuhan.

Namun ketika anda berusaha nak tahajjud, ada pula bisikan…

”Jangan banguuun…tunggu sekejaaap lagi…ini bukan satu kesalahan…baringlah untuk 5 minit lagi…kita boleh buat tahajjud esok…ini bukanlah dosa kalau ia kau tinggalkan…”

Dan anda tahu bisikan siapa itu, Itulah syaitan yang akan membisikkan kepada sesiapa segala yang hidup dibawah matahari ini. Dia akan cuba buat untuk anda tinggalkan tahajjud.

Tahukah anda bahwa syaitan hanya berbuat begini pada orang yang hanya sembahyang 5 kali sehari?

Dan apabila anda mulai istiqamah tahajjud, dia sebenarnya akan takut kepada anda. Kerana dia tahu bahwa anda CINTA pada ALLAH.

Bila anda mencintai Allah maka Allah akan mencintai anda SEJUTA kali ganda lebih dari apa yang boleh anda bayangkan.

Dan apabila syaitan melihat Allah sangat mencintai anda, maka Syaitan tidak akan buang masa untuk membisikkan hasutannya kepada anda, dia akan pergi pada orang yang dia rasa dia sanggup buat mereka tidur lagi di atas katil. Yang mana bisikan2nya akan menjadi kepada orang itu.

Dan apabila syaitan tahu bahwa bisikan2nya tidak berguna pada anda, dan anda bangun tahajjud, dan anda sangat istiqamah dalam melaksanakannya, anda merayu-rayu dan menangis pada doa2 anda, maka syaitan tahu bahwa kerja2nya itu sia2 sahaja. Dia akan cari orang lain yang dia tahu kerja dia akan berkesan pada orang itu.

Jadi istiqamahlah, itulah kuncinya…

Dan apabila anda tidak bangun tahajjud, sebenarnya anda ini malas, dan anda tidak cintakan Allah dan anda tidak cintakan agama ini.

Kerana apabila anda cinta pada Allah, dan anda cinta pada Agama ini, maka anda akan berbuat lebih dari apa yang diminta daripada anda…

Advertisements

2 comments on “The POWER of TAHAJJUD

  1. Subhanallah…

    Tulisan ini sangat bagus. Membantuku untuk memahami pentingnya tahajud yang selama ini gak aku pedulikan. Ya Allah ya Rabb, jadikan aku sebagai golongan yang selalu mencintaiMu, dan bekerja lebih untukMu…amin!!

  2. Assalamualaikum.
    Tulisan ini bagus banget. Terimakasih.
    Selama ini saya jarang shalat tahajud dengan segala alasan yang ternyata menujukkan saya belum cinta pada agama ini.

    😦

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s