Aku Sebut Nama-Mu Tuhan

 

Aku sebut nama-Mu Tuhan

Tanda perhubunganku dengan-Mu

Aku ingat dengan hatiku

Agar tidak putus hubunganku itu

Aku perlu menyebut nama-Mu selalu

Kerana itu adalah hiburanku

Nama-Mu aku sebut selalu, itulah kebahagiaanku

Bagaimana aku tidak menyebut nama-Mu selalu

Nikmat-nikmat-Mu tidak pernah putus-putus kepadaku

Kasih sayang-Mu yang Engkau beri kepadaku

Setiap detik dan waktu

Takkan aku jemu menyebut nama-Mu

Sedangkan Engkau sentiasa tahu tentang aku

Sekali-sekala aku lupa, itu biasalah tabiat manusia

Engkau sentiasa sibuk mengurus diriku

Iman, Islam dan ibadahku

Turun naik nafasku, gerak-geri tubuh badanku

Makan minumku, pakaianku, tempat tinggalku

Menggerakkan fikiranku, membolak-balikkan hatiku

Tutur bahasaku, pandangan dan penglihatanku, sentuhanku, perasaanku

Tidak terlepas daripada kuasa dan kehendak-Mu

Setiap yang aku kerjakan selagi ia dianggap baik, aku meminta pertolongan-Mu

Tidak mungkin aku boleh buat kalau bukan pertolongan-Mu

Setelah selesai aku buat, aku serahkan kejayaannya kepada-Mu

Terpulanglah kepada-Mu, Engkau lebih tahu hikmahnya

Sama ada hendak dijayakan atau tidak

Tidak ada satu perkara pun yang berlaku kepadaku yang bukan gerakan dari-Mu

Jadi bagaimana aku mesti melupakan-Mu

Tidak patut sekali kalau aku tidak menyebut nama-Mu selalu

Aku harap bantulah aku agar aku lebih kerap menyebut nama-Mu

Biarlah hidup matiku, nama-Mu sentiasa di bibirku atau di hatiku

Matikan aku di waktu aku menyebut nama-Mu

Itulah harapanku kepada-Mu

Leave a Reply

